«گیسلو» در اولین حضور بین‌المللی به آمریکا می‌رود

مستند «گیسلو» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدصادق اسماعیلی به بخش رقابتی بیستمین جشنواره بین‌المللی بیگ اسکای آمریکا راه یافت.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین از مشاور رسانه‌ای پروژه، مستند بلند گیسلو به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدصادق اسماعیلی در اولین حضور جهانی خود، به بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی بیگ اسکای آمریکا راه یافت.

جشنواره بیگ اسکای BIG SKY یکی از مهم‌ترین رویدادهای جهانی مستند و مورد تأیید آکادمی اسکار است. بهترین فیلم این جشنواره، واجد شرایط رقابت در بخش اسکار سال بعد خواهد بود. بیستمین دوره این جشنواره از ۱۷ تا ۲۶ فوریه ۲۰۲۳ (۲۸ بهمن تا ۷ اسفند ۱۴۰۱) در شهر میزولای ایالت مونتانای امریکا برگزار و مستند «گیسلو» در بخش رقابتی فیلم‌های مستند بلند این دوره، داوری خواهد شد.

محمدصادق اسماعیلی، دانش‌آموخته مقطع کارشناسی ارشد فیلم‌سازی مستند از دانشگاه صداوسیمای تهران، مدرس دانشگاه و انجمن سینمای جوانان و عضو انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند ایران است. او علاوه بر ساخت ۷ فیلم مستند، داوری جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و عضویت در هیئت انتخاب جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت را نیز در کارنامه دارد.

«گیسلو» راوی داستان زندگی دختری به نام زهراست که سال‌ها قبل ربوده و مجبور به ازدواج و زندگی در افغانستان شده است. او در تلاش است تا بخشی از هویت ازدست‌رفته خود را با طلاق و گرفتن شناسنامه برای کودکانش برگرداند. این مستند بلند، محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است و پیش‌ازاین جشنواره، کاندید جایزه بهترین کارگردانی، بهترین تدوین و بهترین آهنگ‌سازی از پانزدهمین جشنواره سینما حقیقت ایران شده است.

عوامل دیگر این مستند عبارتند از: مشاور کارگردان: مهرداد اسکویی، فیلم‌بردار: زانیار لطفی، تدوین: امیر ادیب‌پرور، صداگذار: محمدحسین ابراهیمی، آهنگ‌ساز: افشین عزیزی، صدابردار: میثم شفیعی، اصلاح رنگ و نور: حمیدرضا فتوره‌چیان، برنا جمشیدی، مدیر تولید: عارفه رضامند پارسائی، مدیر برنامه‌ریزی: مهدی ایمانی شهمیری، دستیار کارگردان: مریم حدادی وحید دانا، گرافیست: امین‌زاده تقی و مشاور رسانه‌ای: علی کشاورز.

۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
کد خبر: 4948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =