آغاز اجراهای چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر / ۱۲ نمایش در روز نخست اجرا می‌شوند

نخستین روز از آغاز اجراهای آثار چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر میزبان ۱۲ نمایش در بخش‌های نمایش صحنه‌ای و تئاتر خیابانی خواهد بود.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین حرکت قطار چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در حوزه اجراهای آثار پذیرفته‌شده در این رویداد بعد از پیش مقدمه ۲۵ تا ۳۰ دی‌ماه ۱۴۰۱ خورشیدی در بخش رادیوتئاتر به میزبانی تماشاخانه مهر حوزه هنری؛ به شکل رسمی و در قالب اجراهای نمایش صحنه‌ای و تئاتر خیابانی از امروز شنبه (اول بهمن ماه ۱۴۰۱) آغاز می شود.

شش نمایش صحنه‌ای مهمانان روز نخست جشنواره چهل‌ویکم تئاتر فجر

در نخستین روز از چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر؛ مجموعه تئاتر شهر از ۳ نمایش میزبانی خواهد کرد.

نمایش «طلقه الرحمه» به نویسندگی و کارگردانی محمد مؤید از عراق در یک اجرا ساعت ۱۸ میزبان مخاطبان خواهد بود.

تالار چهارسو از نمایش «آخرین نامه» به نویسندگی مهرداد کورش‌نیا و کارگردانی مهسا بایرام‌زاده از شهرستان نقده در ساعت‌های ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ میزبانی خواهد کرد و تالار سایه این مجموع میزبان نمایش افلیا به نویسندگی و کارگردانی مسعود طیبی از تهران در ساعت‌های ۱۷ و ۱۹ خواهد بود.

همچنین تالار مولوی در ساعت‌های ۱۶ و ۱۹ از نمایش پیله‌های خیس به نویسندگی مجید انوری و کارگردانی فائزه نوآبادی از گرگان پذیرایی خواهد کرد. سالن دکتر ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر در ساعت‌های ۱۷ و ۲۰ از نمایش الهه سنگی به نویسندگی فرشید تمری با کارگردانی عبدالحکیم مشورتی از شهر خواف پذیرایی خواهد کرد.

درنهایت آخرین اثر صحنه‌ای حاضر در نخستین روز از چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به نمایش ژیک به نویسندگی و کارگردانی ناصر عاقبتیان از تهران اختصاص دارد. این اثر نمایشی در ساعت‌های ۱۸ و ۲۰:۳۰ دقیقه در تالار حافظ میزبان مخاطبان این رویداد خواهد بود.

۶ نمایش در ایستگاه نخست اجراهای تئاتر خیابانی

مطابق اعلام دبیرخانهو انتشار جدول اجرای نمایش‌های خیابانی چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر؛ آثار حاضر در این بخش در دو محیط پهنه رودکی مقابل تالار وحدت و ایوان انتظار متروی ولی‌عصر(عج) به استقبال هنرمندان و مخاطبان خواهند رفت.

بر این اساس نمایش خیابانی قُل‌آب به نویسندگی و کارگردانی بهناز زحمت‌کش از شهر یزد ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه؛ نمایش خیابانی بازمانده به نویسندگی اصغر گروسی و کارگردانی مریم دهقانی از شیراز ساعت ۱۵؛ نمایش خیابانی لیلی‌ومجنون به نویسندگی و کارگردانی بهنام کاوه از آبادان ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه؛ نمایش خیابانی یک فنجان قهوه برای عشق به نویسندگی و کارگردانی جهانگیر چالاکی از بناب ساعت ۱۶؛ نمایش خیابانی چرخیدن به نویسندگی و کارگردانی آرش رضایی از ازنا ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه و نمایش کوسه‌برنشین به نویسندگی رضا فقیهی و کارگردانی مرجان خرسند از تهران ساعت ۱۷؛ در نخستین روز از چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در پهنه رودکی مقابل تالار وحدت اجرا خواهند شد.

ذکر این نکته ضروری است؛ در اولین روز اجراهای نمایش‌های خیابانی ایوان انتظار مترو ولی‌عصر(عج) از هیچ اثر نمایشی میزبانی نخواهد کرد.

چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری کوروش زارعی با میزبانی از ۱۱۳ اثر در بخش‌های رادیوتئاتر، مسابقه بزرگ صحنه‌ای، مسابقه تئاتر خیابانی، مسابقه تئاتر بین‌الملل، مسابقه نمایشنامه‌نویسی، بخش پژوهش و مسابقه بخش مرور در تهران برگزار می‌شود.

۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
کد خبر: 4945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =