تهرانی‌ها در روزهای برفی خون اهدا کنند

مدیرکل انتقال خون استان تهران، از مردم نوعدوست پایتخت خواست تا در این روزهای سرد سال و برای نجات جان بیماران به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین سید منتظر شُبّر، با اشاره به اینکه نیاز بیماران به خون و فرآورده‌های خونی روزانه و همیشگی است، خاطرنشان کرد: کاهش مراجعات مردم به مراکز اهدای خون به دلیل برودت هوا باعث شده است تا یک بار دیگر از مردم همیشه در صحنه و وفادار استان تهران درخواست کنیم تا در این روزهای سرد سال، بیماران نیازمند به خون را فراموش نکنند و مراکز اهدای خون در تمام روزها آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون هستند.

وی افزود: بیش از ۱۶۰ مرکز درمانی و مصرف ۲۵ درصد خون و فرآورده‌های خونی در استان تهران، نشان دهنده ضرورت اهدای خون پایتخت نشینان در این روزهای زمستانی است تا با افزایش مشارکت داوطلبان اهدای خون بتوانیم پاسخگوی نیاز بیماران و مراکز درمانی به خون و فرآورده‌های خونی همچون پلاکت باشیم.

مدیرکل انتقال خون استان تهران خاطرنشان کرد: پلاکت یکی از فرآورده‌های خونی است که برای کمک به زندگی بیماران همچون سرطانی‌ها استفاده می‌شود و مدت زمان نگهداشت آن فقط سه روز است و این یعنی باید به صورت منظم و مستمر در تهیه و تأمین این فرآورده خونی موفق باشیم و این جز با همدلی و همراهی مردم عزیز به ویژه جوانان میسر و ممکن نخواهد بود.

وی گفت: داوطلبان اهدای خون برای آگاهی از نشانی و ساعات فعالیت تمامی مراکز اهدای خون در استان تهران، می‌توانند به درگاه اینترنتی www.tehran.ibto.ir مراجعه کنند.

۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰
کد خبر: 4864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =