آمار با سوادی در کشور به ۹۷ درصد رسید

رییس سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: در حال حاضر میانگین باسوادی در کشور از ۴۸ درصد در دوره قبل از انقلاب به ۹۷ درصد رسیده است.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین علیرضا عبدی در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه تهران در مصلی امام خمینی(ره) تهران به مناسب سالگرد تاسیس سازمان نهضت سواد آموزی (هفتم دی) افزود: درحال حاضر شاید یکی از کارهای سخت نهضت سواد آموزی با توجه به نرخ سوادآموزی در کشور یافتن فرد بی سواد باشد.

وی با بیان اینکه نهضت سواد آموزی یک جریان نهضتی با تکیه بر مردم است، گفت : امام خمینی(ره) در این خصوص از مردم و نقش آنها سخن می گفتند و تاکید داشتند که مردم به پا خیزید و جریان مردمی ایجاد کنند و این امر را یک جریان تکلیفی مطرح می کردند.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی کشور تصریح کرد: امام خمینی همواره تاکید داشتند که تمام بی سودان برای یادگیری و تمام افراد باسود هم برای یاد دادن به پا خیزند.

وی ادمه داد: نگاه در بحث سوادآموزی یک نگاه مردمی و روح آن هم تکلیف مردمی است. بعد از پیام امام خمینی یک جریان پویا به راه افتاد و همه تاثیر آن را مشاهده کردند یا اینکه اگر جوان تر هستند شنیده اند که یک حرکت پرشور در بین مردم به راه افتاد و نشان از تاکید امام خمینی داشت که فرمودند، ایران را تبدیل به مدرسه کنیم.

عبدی گفت: جا دارد در زمینه سواد آموزی و نهضت سوادآموزی از حجت الاسلام قرائتی و همچنین وزاری آموزش و پروش در این چند سال تقدیر شود که کمک کردند نهضت سواد آموزی به اینجا برسد.

وی افزود: در ادامه مبحث سواد آموزی دو کار اصلی را داریم، نخست اینکه کاری کنیم که هیچ فردی که امکان خواندن و نوشتن دارد، بی سواد نماند و دوم اینکه با کمک نخبگان هدف نهضت سوادآموزی را باز طراحی کنیم.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: فرهنگ ما باید یک فرهنگ مستقل و خودکفا باشد و در تبدیل به یک فرهنگ خودکفا و مستقل و پوشش یک سواد همگانی برای همه گروه های سنی باید نسخه ای داشته باشیم.

وی ادامه داد: همه باید برای تقویت نهضت سوادآموزی کمک کنند، اگر فردی مسوولیتی دارد و امکان دسترسی به فرد بی سواد را دارد، کمک کند تا کار به سرانجام برسد.

عبدی تاکید کرد: برای تقویت و گسترش جریان دانایی در کشور از نخبگان می خواهیم همراه ما باشند و در جریان طراحی این نهضت جهادی در کنار هم باشیم و برای استقرار دانایی تلاش کنیم. جریان دانایی کشور به آموزش و پرورش و همین طور نخبگان نیاز دارد

۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
کد خبر: 4460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =