۲۸۱ میلیون نفر مهاجر در جهان وجود دارد

هر ساله در تاریخ ۱۸ دسامبر، "روز جهانی مهاجران" به منظور توجه به مسائل اجتماعی و اقتصادی مهاجران در سراسر دنیا گرامی داشته می شود.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین هر ساله در تاریخ ۱۸ دسامبر، "روز جهانی مهاجران" به منظور توجه به مسائل اجتماعی و اقتصادی مهاجران در سراسر دنیا گرامی داشته می شود. همچنین در این روز جهانی بر عدم نقض حقوق مهاجران در کشورهای مقصد نیز تاکید می شود.

افراد در سراسر جهان به دلایل مختلفی از جمله بلایای طبیعی، مسائل اقتصادی، فقر و ... به صورت داوطلبانه یا به اجبار اقدام به مهاجرت می کنند.

همچنین بر اساس آمار وب سایت سازمان ملل متحد، طی ۵۰ سال گذشته، تعداد مهاجران بین المللی در جهان افزایش یافته است. در حال حاضر، ۲۸۱ میلیون نفر در دنیا، مهاجر بین المللی هستند که در کشورهایی غیر از کشور خودشان زندگی می کنند.

روز جهانی مهاجران یادآوری می‌کند: چالش‌های پیش روی این افراد در بسیاری از کشورها که اخیرا نیز در آمریکا و اروپا شاهد آن بوده ایم، حل‌نشده باقی مانده است و سیاست‌گذاران باید به توسعه سیاست‌های سازنده و جامع برای رسیدگی به این موضوع ادامه دهند.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد (UNGA) در چهار دسامبر سال ۲۰۰۰ میلادی روز ۱۸ دسامبر را به عنوان روز جهانی مهاجران تعیین کرد.

به گزارش news۱۸، همچنین پناهندگان و مهاجران در دسترسی به خدمات بهداشتی مردم محور در هر دو کشور ترانزیت و مقصد با موانعی روبرو هستند. این‌ مشکلات می‌توانند ناشی از تفاوت‌های زبانی و فرهنگی، تبعیض سازمانی و استفاده محدود از خدمات بهداشتی باشند.

توسعه استانداردها و انطباق آنها با شرایط کشورها به کارکنان بهداشتی اجازه می دهد تا شیوه های مراقبتی با آگاهی از فرهنگ ها را بهبود بخشیده و منجر به نتایج بهداشتی بهتر برای پناهندگان و مهاجران در سراسر جهان شود.

۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱
کد خبر: 4365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =