کیش به عنوان الگوی اجرای مجتمع های گردشگری ترکیبی انتخاب شده است

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: مجتمع های گردشگری ترکیبی برای اولین بار در کشور به صورت الگو در جزیره کیش اجرا می شود.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین علی اصغر شالبافیان روز پنجشنبه در دیدار با فعالان گردشگری و سرمایه گذاری جزیره کیش با بیان اینکه مجتمع های گردشگری ترکیبی تنها راه نجات اقتصاد توریسم در کشور است اظهار کرد: به منظور اجرای پایلوت این مجتمع ها در جزیره کیش و سایر مناطق آزاد مطالعات مختلفی انجام و نهایی شده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت اقتصاد گردشگری در کشور انتظار می رود مناطق گردشگر پذیر کشور به سمت رویداد محوری و جاذبه محوری حرکت کنند تا شاهد تکرار سفر مسافران داخلی و خارجی باشیم.

شالبافیان با اشاره به اینکه دریافت تسهیلات یکی از خواسته های فعالان گردشگری جزیره است اضافه کرد: وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تسهیلات مختلف نقدی و غیر نقدی به این فعالان ارایه می کند که بر حسب نیاز جمعی آنها انجام می شود.

وی گفت: در این خصوص ۲ هزار متر مربع از نمایشگاه بین المللی صنایع دستی کشور به صورت رایگان در اختیار فعالان گردشگری قرار می گیرد که و منطقه آزاد کیش می تواند همانند ادارات کل استان ها از این فضا جهت معرفی توانمندی خود در این عرصه استفاده کند.

شالبافیان همچنین از اخذ مصوبه تامین سوخت یارانه ای کشتی های تفریحی در مناطق گردشگری از جمله جزیره کیش خبرداد و افزود: این مصوبه با پیگیری های مختلف وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از وزارت نفت گرفته شده که مناطق آزاد بیشترین تاثیر پذیری را از نتایج آن خواهند داشت.

مدیرکل دفتر تسهیلات و کارآفرینی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم در این نشست گفت: کل تسهیلات اعطایی وزارت خانه ۱۲ هزار میلیارد ریال بود و امسال به ۱۰۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.

بهروز ندایی افزود: در سال‌های گذشته برای احداث اماکن گردشگری تسهیلات پرداخت می‌شد و امسال علاوه بر ساخت برای بازسازی هتل ها، راه اندازی آژانس‌ها و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل گردشگری هم تسهیلات ارائه می‌شود.

وی با اشاره به پیگیری برای حل مسایل و مشکلات گردشگری جزیره کیش، افزود: تلاش می‌کنیم پروژه‌هایی که ۳۰ تا ۵۰ درصد رشد دارند هرچه سریعتر به بهره برداری برسند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست گفت: عدم شناخت و آشنایی همه جانبه نسبت به ابعاد مختلف گردشگری از آسیب های این صنعت در کشور است که تمام عوامل دخیل در آن باید در راستای رفع این موانع و توسعه نقش گردشگری در اقتصاد کشور گام بردارند.

مهدی کشاورز افزود: به منظور تحقق این مهم در سند جامع گردشگری کیش با تکیه بر ۱۶ نوع گردشگری تدوین شده تا نقطه آغازی برای اعتلای صنعت توریسم به عنوان پایه اصلی فعالیت این منطقه آزاد باشد.

توجه به صنعت گردشگری، اعصای مشوق های سرمایه گذاری، اعطای تسهیلات مالی برای جبران افزایش نرخ قیمت ها از جمله موارد مطرح شده از سوی فعالان گردشگری و سرمایه گذاری کیش در این جلسه بود.

۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۳
کد خبر: 4290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =