بی‌خانمان‌های تهران نسبت به سال گذشته 20 درصد کمتر شده‌اند

مدیرعامل سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: در سال جاری تا کنون هیچ فوتی کارتن خوابی در شهر تهران نداشتیم و سال گذشته نیز گشت‌های ما فعال بودند و مردم هم در این حوزه کمک کردند.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین احمد احمدی صدر در حاشیه همایش نقش مدیریت شهری در ارتقاء ارتباطات اجتماعی و تاب‌آوری شهروندی، در تشریح آخرین وضعیت جمع‌آوری معتادان متجاهر و همچنین افراد بی خانمان در سطح شهر تهران گفت: زمستان گذشته ظرفیت مددسراهای ما افزایش داده شد؛ اما این افزایش ظرفیت به شکلی است که تعداد مددسراها تغییری نکرده اما ۵۰ تا ۷۰ درصد افرادی که به مددسراها مراجعه می‌کردند معتادین متجاهر بودند که با توجه به احداث یاورشهرها این ظرفیت در یاورشهرها انتقال پیدا کرده و به این ترتیب ظرفیت مددسراها افزایش پیدا کرده است. در حقیقت معتادین متجاهر در مراکز ماده ۱۶ ترتیب نگهداری آنها داده شده و ظرفیت در گرمخانه‌های ما باز شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته در جمع‌آوری افراد بی‌خانمان ۱۳ خودرو به همراه سه اتوبوس اجرای طرح حامی شهر را بر عهده داشتند که امسال این خودروها به ۴۰ ون افزایش یافته و همچنین ۲۲ منطقه را درگیر کردیم و با پرداخت هزینه‌های انتقال به افراد بی‌خانمان بر روند اجرای این موضوع نیز نظارت می‌کنیم. ما تا پایان سال مبلغ یک خودرو ون سرحال و بخاری دار را به همراه مددکار، ضابط قضایی و راننده پرداخت کرده‌ایم و نمی‌پذیریم در این امر خودروی فرسوده مورد استفاده قرار بگیرد.

احمدی صدر تاکید کرد: مناطق موظف هستند محدوده خود را پوشش دهند و علاوه بر این هفت اتوبوس که امکان افزایش آن تا ۱۵ دستگاه وجود دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. اتوبوس‌هایی که از ناوگان روز شهر تهران خارج شده‌اند و سرویس دهی نمی‌کنند، در حقیقت اتوبوس‌هایی هستند که چهار چرخ دارند تا به محلی که بیشترین تعداد افراد بی‌خانمان را دارد برود و بخاری آن نیز روشن شود. این اقدام در فصل سرما از ساعت ۱۰ شب تا ۸ صبح به صورت ثابت در محل‌هایی که بیشترین کارتن‌خواب را دارند حضور پیدا می‌کنند.

به گفته وی، به لطف خداوند تا این لحظه در سال جاری کارتن‌خواب و بی خانمان فوتی در تهران نداشتیم. سال گذشته نیز با اجرای این طرح فوتی نداشتیم. در حقیقت سال ۱۴۰۰ هم گشت‌های ما فعال بودند و هم مردم در این حوزه کمک کردند. لذا باز هم از شهروندان درخواست می‌کنیم تا با ارتباط با سامانه ۱۳۷ در این حوزه یاریگر ما باشند.

مدیرعامل سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد بی‌خانمان‌ها کاهش پیدا کرده‌اند، افزود: ظرف دو سه ماه گذشته به دلیل اغتشاشات ضربه‌ای به روند این کار وارد شد چرا که پلیس وقت خود را صرف موضوع امنیت کرد. از این حیث ما در جمع‌آوری به پلیس کمک کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در حوزه جمع‌آوری معتادین متجاهر نیز از شب گذشته شهرداری تهران در حوزه جمع‌آوری آنها کار خود را به عنوان کمک به سایر نهادها آغاز کرده است.

۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۶
کد خبر: 4254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =