در نه ماه اخیر یک میلیون نفر وام بانکی دریافت کرده‌اند/ رکوردشکنی دولت

معاون بانکی وزیر اقتصاد با اشاره به جهت‌گیری دولت در تسهیل در اعطای تسهیلات خرد اعلام کرد: از بهمن ماه سال گذشته تا مهر ماه رقمی نزدیک به ۳۸ هزار میلیارد تومان به یک میلیون نفر پرداخت شده که بسیار قابل توجه است و در تاریخ بانکداری این میزان پرداخت نشده است.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین از وزارت اقتصاد، سید عباس حسینی، در نشست مشترک وزیر اقتصاد با نمایندگان استان‌های شمالی کشور در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در شبکه بانکی کشور گلوگاه‌های متعددی وجود دارد که تسهیلات‌دهی را با مشکل مواجه می‌کند. یکی از مهم‌ترین آنها، موضوع سرمایه بانک‌هاست؛ امسال دولت و مجلس کمک کردند تا ۳۵ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک‌های دولتی از محل واگذاری سهام انجام شود.

وی ادامه داد: اگر در بودجه سال آینده بتوانیم دغدغه‌ها را رفع کنیم، البته در حال پیگیری چند مساله با استفاده از ابزارهای مختلف هستیم، از جمله اینکه به صورت جدی بانک‌ها اموال مازاد خود را زودتر بفروشند و از محل فروش اموال مازاد سرمایه پایه بانک‌ها افزایش پیدا کند که در این شرایط توان بانک‌ها می‌تواند در چند برابر افزایش یابد.

معاون وزیر اقتصاد گفت: اگر بتوانیم با اصلاح ساختار مالی بانک‌ها از طریق افزایش سرمایه نقدی باشیم، بخش زیادی از مشکلات آن‌ها در حوزه تسهیلات‌دهی رفع می‌شود.

معاون امور بانکی، بیمه‌ای و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به جهت‌گیری دولت در تسهیل در اعطای تسهیلات خرد یادآور شد: از بهمن‌ماه سال گذشته تا مهرماه رقمی نزدیک به ۳۸ همت به بیش از یک میلیون نفر پرداخت شده که بسیار قابل توجه است و در تاریخ بانکداری این میزان پرداخت نشده است.

حسینی بیان کرد: این موضوع از جهت‌گیری‌های اصلی وزارت امور اقتصادی و دارایی بوده و در راستای این جهت‌گیری در حالی که سرمایه بانک قرض الحسنه مهر ایران ۲۵۰۰ میلیارد تومان بود با دستور وزیر اقتصاد و همراهی سهامداران به پنج هزار میلیارد تومان افزایش یافته و در ادامه نیز قرار است به ۱۰ هزار میلیارد تومان برسد و این جهت‌گیری در تمامی بانک‌های تحت پوشش در دست پیگیری است.

وی همچنین گفت: بر اساس گزارش بانک مرکزی در ۸ماهه ابتدای سال جاری ۸۷ همت وام قرض الحسنه پرداخت شده است که معادل ۱۰۸ درصد کل سال گذشته است.

۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
کد خبر: 4016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =