زلزله در مدارس سراسر کشور!

پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله اعلام کرد: سه‌شنبه ۸ آذرماه بزرگترین مانور سراسری زلزله در مدارس کشور با به صدا درآمدن زنگ زلزله فرضی به اجرا درمی‌آید.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین از روابط عمومی پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله، با نواخته شدن این زنگ - که به منزله یک زلزله فرضی است - و به طور همزمان در فاصله زمانی ساعت ۱۰ تا ۱۰:۳۰ به مدت یک دقیقه به صدا درمی‌آید؛ حدود ۱۶ میلیون دانش‌آموز در ۳۲ استان کشور نحوه صحیح پناه‌گیری، عملیات تجسس، امداد و نجات و انتقال و درمان مجروحان، هنگام مواجهه با زلزله را طبق آموزش‌های ارائه شده به طور عملی به مرحله اجرا در می‌آورند.

در این مانور که دستورالعمل اجرایی آن از طریق وزارت آموزش و پرورش به مدیران تمامی مدارس ارسال شده است دانش‌آموزان چگونگی پناه‌گیری سریع و صحیح هنگام وقوع زلزله را تمرین می‌کنند.

این مانور به همت پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله و مشارکت وزارت آموزش و پرورش، سازمان دانش‌آموزی، مدیریت بحران، وزارت کشور، وزارت عتف، جمعیت هلال احمر و سازمان صدا و سیما برگزار می‌شود.

مانور شبیه‌سازی شرایط بحرانی و یک مجموعه از تمرین‌ها برای ارزیابی برنامه‌های تدوین شده به منظور مقابله و مواجهه با حوادث و بلایا به ویژه زلزله در تمامی مکان‌ها از جمله مدارس است.

۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۴
کد خبر: 3923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =