۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱
کد خبر: 3887

با حضور معاون اول رییس جمهور:

افتتاح بزرگترین پروژه ریلی کشور

راه آهن خاش- زاهدان به طول ۶۳۴ کیلومتر افتتاح شد
افتتاح بزرگترین پروژه ریلی کشور

راه آهن زاهدان – خاش به عنوان دروازه توسعه شرق کشور با حضور معاون اول رییس جمهور، استاندار سیستان و بلوچستان، جمعی از مسئولان کشوری و استانی به بهره برداری رسید.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین، راه آهن زاهدان – خاش به عنوان دروازه توسعه شرق کشور با حضور معاون اول رییس جمهور، استاندار سیستان و بلوچستان، جمعی از مسئولان کشوری و استانی به بهره برداری رسید.

این خط آهن به طول ۶۳۴ کیلومتر از شهرهای چابهار، نیک‌شهر، ایرانشهر، خاش و زاهدان عبور می‌کند که طول آن با احتساب ایستگاه‌ها به ۷۵۰ کیلومتر می‌رسد و در گام نخست، قطعه ۷ و ۸ این پروژه حدفاصل خاش تا زاهدان به طول ۱۵۵ کیلومتر (با احتساب ایستگاه‌ها حدود 180 کیلومتر) به بهره‌برداری رسید و شهر خاش از طرف زاهدان به شبکه ریلی کشور متصل گردید.

رکورد بی‌سابقه ریل‌گذاری بیش از 4200 متر در یک روز از موفقیت‌های این ابرپروژه بود. گفتنی است توسعه حمل و نقل ریلی در راستای ایجاد کریدور ریلی شرق کشور، اتصال کشورهای آسیای میانه و مرکزی به آب‌های آزاد و تسهیل و توسعه ترانزیت کالا از سواحل مکران و بندر شهید بهشتی چابهار از مهمترین اهداف پروژه خط آن چابهار- زاهدان عنوان شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر موقعیت استراتژیک ایران در منطقه گفت:‌ راه‌آهن چابهار- زاهدان به دلیل قرار گرفتن در مسیر ارتباطی تنها بندر موجود در سواحل مکران و اهمیت این شریان ارتباطی در توسعه تجارت و تبادل کالا در بندر چابهار از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: با توجه به موقعیت ممتاز بندر شهید بهشتی چابهار به عنوان نقطه کانونی اتصال ۳ قاره آسیا، اروپا و آفریقا و اهمیت این بندر در ایجاد ارتباط تجاری میان هند با کشورهای افغانستان، روسیه، قفقاز به طور قطع بهره‌برداری از این مسیر ریلی نقش تعیین کننده‌ای در توسعه و رونق اقتصادی منطقه خواهد داشت.

۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱
کد خبر: 3887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =