مجری طرح راه آهن چابهار- زاهدان: معماری ایستگاه راه آهن خاش با الهام از طبیعت منطقه

مجری طرح راه آهن چابهار- زاهدان گفت: ایستگاه راه آهن خاش واقع در راه آهن زاهدان- چابهار با الهام از کوه آتشفشانی تفتان طراحی شده است و با بهره گیری از عناصر معماری ایرانی، مهمان نواز بودن هموطنان در این منطقه از کشور را تداعی می کند.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین، رحمت رضایی با اشاره به افتتاح ایستگاه راه آهن خاش در محور ریلی خاش- زاهدان اظهار داشت: ایستگاه راه آهن خاش با الهام از کوه آتشفشانی تفتان طراحی و در ابتدای ورودی شهر خاش در زمینی به مساحت بیش از 5 هزار متر مربع احداث شده است.

وی ادامه داد: طراحی ایستگاه با بهره گیری از عناصر معماری ایرانی، مهموان نوازی هموطنان این منطقه از کشور را تداعی می کند به گونه ای که درب ورودی تمیلی از استقبال و درب خروجی نشان از بدرقه مسافران دارد.

رضایی مساحت ایستگاه راه آهن خاش را 5 هزار و 500 متر مربع اعلام کرد و اظهار داشت: این ایستگاه در ابتدای ورودی شهر احداث شده است. اسکلت ساختمان بتنی است و برای نما از سنگ و آجر استفاده شده است.

مجری طرح راه آهن چابهار- زاهدان اعتبار هزینه شده برای ساخت ایستگاه راه آهن خاش را یک هزار و 500 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت:‌ طرح ریلی چابهار- زاهدان دارای یک ایستگاه درجه یک در چابهار، 4 ایستگاه درجه دو در خاش، ایرانشهر، نیکشهر و چابهار و 27 ایستگاه درجه 3 است که بخشی از ایستگاه های مسیر در مرحله اجرا، تعدادی مطالعه و عملیات اجرایی تعدادی از ایستگاه ها نیز همراه با ایستگاه خاش به اتمام رسیده است.

رضایی احداث راه آهن چابهار- زاهدان را موجب افزایش ظرفیت ترانزیت کالا در کریدور شمال- جنوب و توسعه استان سیستان و بلوچستان دانست و افزود:‌ پیش بینی می شود میزان 2.8میلیون تن بار و 927 هزار نفر مسافر در سال اول بهره برداری و 7.7 میلیون تن بار و 2.04 میلیون نفر مسافر در سال بیستم بهره برداری از طریق این مسیر ریلی جا به جا می شود و از این طریق سهم ایران در ترانزیت بین المللی افزایش چشمگیری خواهد یافت.

۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
کد خبر: 3886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =