چند نفر در ایران تور جام جهانی خریده‌اند؟

درحالی که وزارت ورزش کشور گفته است حدود ۲۲ هزار بلیت جام جهانی قطر به تماشاگران ایرانی اختصاص داده شده است، اما مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران می‌گوید: تاکنون و در مجموع حدود ۱۷۰۰ نفر تور جام جهانی قطر را خریده‌اند که برای ۱۲۰۰ نفر هایاکارت صادر شده و حدود ۵۰۰ هایاکارت هم در حال صادر شدن است.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین یک روز از آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر می‌گذرد، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اطلاع داده که گروه ویژه‌ای را برای انجام هماهنگی‌های سفر مسافران جام‌جهانی در فرودگاه امام خمینی مستقر کرده که هدف آن، اطمینان‌بخشی و رصد اوضاع و پاسخگویی به مسافران جام جهانی اعلام شده است.

تورهای جام جهانی همواره از بحث‌برانگیزترین و چالشی‌ترین تورهای گردشگری بوده است، از نوع قیمت‌گذاری تورها گرفته تا انحصار در عرضه بلیت‌های فیفا و خلف وعده‌هایی که در خدمات‌دهی می‌شود. در این دوره نیز این تورها بدون چالش نبوده است، از همان ابتدا قیمت‌ تورها که تا حدود ۵۰۰ میلیون تومان پیش رفته بود، سرو صدای زیادی به پا کرد و حالا همزمان با آغاز این تورها، آژانس‌داران می‌گویند استقبال از این تورها برخلاف پیش‌بینی و انتظار، ناچیز بوده است؛ گرانی یکی از دلایل این استقبال پایین اعلام شده است.

با این وجود، پرهام جانفشان ـ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران ـ می‌گوید: در جام‌جهانی قطر نسبت به جام‌های ‌جهانی گذشته با برنامه‌تر عمل کرده‌ایم و اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران و معاونت گردشگری شش آژانس خوش‌نام و با سابقه در جام جهانی را به‌عنوان آژانس‌های منتخب معرفی کرده‌اند.

اگرچه او به شکایت‌هایی اشاره می‌کند که هنوز جام جهانی آغاز نشده، به دست عزت‌الله ضرغامی رسیده است؛ جانفشان می‌گوید: آقای ضرغامی ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ شکایت‌هایی از سوی مردم دریافت کرده‌اند که بیشتر افرادی بوده‌اند که از آژانس‌های منتخب بلیت تهیه نکرده‌اند. او اضافه می‌کند: بیشتر اشخاصی که با مشکل مواجه شده‌اند، کسانی هستند که خودشان اقدام به خرید و رزرو هتل کرده‌اند و وزارت میراث‌فرهنگی پاسخگوی مسافرانی است که تور خریداری کرده باشند و قصد دارند از طریق این تورها به کشور قطر بروند.

جانفشان در عین حال که اشاره می‌کند از آژانس‌های منتخب فروش تور جام جهانی ضمانت‌های خوبی گرفته شده و کلاس‌های توجیهی هم برای آن‌ها برگزار شده است، تاکید می‌کند: دیگر آژانس‌ها باید تحت پوشش این شش آژانس‌ِ مادر، پکیج جام جهانی قطر را بفروشند. او بر اساس فروش این آژانس‌ها که در وب‌سایت خبری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منتشر هم شده است، می‌گوید: تاکنون ۱۷۰۰ پکیج‌ (بسته سفر شامل هتل، بلیت، هایاکارت و ...) جام‌جهانی از سوی آژانس‌های مورد تایید، فروش رفته که ۱۲۰۰ هیاکارت آن صادر شده و حدود ۵۰۰ هیاکارت نیز در حال صادر شدن است.

جانفشان می‌گوید: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با هماهنگی وزارت خارجه درحال رایزنی با وزارت امور خارجه قطر است تا هایا کارت‌ها سریع‌تر صادر شود. طبق اعلام وب‌سایت رسمی فیفا، تمام هواداران داخلی و بین‌المللی جام جهانی موظفند برای دریافت هایا کارت دیجیتال، که مجوز ورود به کشور قطر و دسترسی به استادیوم (به همراه بلیت مسابقه) است، اقدام کنند. طرفداران بین‌المللی باید برنامه‌های اقامت خود را برای دریافت تاییدیه نهایی در کارت هایا دیجیتال خود تایید کنند. در ایران آژانس‌هایی که تور جام جهانی را می فروشند معمولا خدمات هایات کارت را هم ارائه می‌دهند. بیشتر این تورها بلیت‌های ویژه‌ای در اختیار دارند که قیمت آن‌ها گران‌تر از بلیت‌های فیفا است.

ایران در این دور از جام جهانی قرار است با تیم‌های انگلیس، ولز و آمریکا مسابقه داشته باشد. نخستین بازی تیم ملی ایران، سه‌شنبه ۳۰ آبان‌ماه مقابل تیم ملی فوتبال انگلیس انجام می‌شود.

۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 3791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =