دارورسانی درب منزل مبتلایان MS رایگان است

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت با اشاره به جزئیات اجرای آزمایشی طرح دارو رسانی درب منزل بیماران خاص و صعب‌العلاج،‌ گفت: این طرح در شهر تهران با گروه هدف بیماران ام اس آغاز شده است و به تدریج مشمول سایر بیماری‌های خاص خواهد شد.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین دکتر مهدی رضایی درخصوص اجرای طرح پایلوت طرح دارورسانی درب منزل بیماران خاص، گفت: هدف ما این بوده است که برای رفاه حال بیمه شدگان خاص به شکل آزمایشی در استان تهران با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی تهران و داروخانه ۱۳ آبان این طرح را اجرایی کنیم. در استان تهران ۱۳ هزار و ۴۰۰ بیمار خاص داریم که از این تعداد ۶۸۰۰ نفر مبتلا به ام‌اس هستند و مقرر شد برای این دسته از بیماران دارورسانی درب منزل انجام شود.

وی با اشاره به اینکه ارتباط با بیماران از سوی سازمان بیمه سلامت برقرار خواهد شد، تصریح کرد: اسامی این بیماران برای ما مشخص است و ابتدا با بیمار تماس می‌گیریم تا ببینیم تمایلی به دریافت دارو درب منزل دارند یا خیر؟ که در این مرحله آزمایشی ۶۰ درصد بیماران گروه هدف در تهران با دریافت دارو درب منزل موافقت کردند. چون داروها به شکل نسخه الکترونیک است زمانی که پزشک برایشان نسخه نویسی می‌کند، کد رهگیری به داروخانه‌ ۱۳ آبان می‌رود و سپس با رعایت زنجیره سرما دارو به آدرس بیمار ارسال می‌شود.

او تاکید کرد: چون این طرح پایلوت را با مرکز دانشگاهی دنبال می‌کنیم، مرکز به شکل علمی با رعایت حفظ سلامت و ایمنی دارو کار دارورسانی را انجام می‌دهد. پس از ارسال دارو مشاوره تلفنی داروساز با بیمار هم انجام می‌شود تا سوالات بیمار را پاسخ دهد و خلاء عدم حضور داروساز نداشته باشیم.

وی افزود: پس از سه ماه ارزیابی طرح، هزینه اثربخشی و دستاوردهای آن انجام می‌شود تا ببینیم آیا می‌توان در مورد سایر بیماری‌های خاص و حتی در سایر کلانشهرها هم این برنامه را دنبال کرد یا خیر.

رضایی در پایان بیان کرد: برای طرح دارورسانی درب منزل، بیماران خاص ریالی پرداخت نخواهند کرد و تمام هزینه‌ها بر عهده سازمان بیمه‌ سلامت است. در صورت گسترش طرح به سایر بیماران ممکن است سازمان تصمیم دیگری اتخاذ کند، اما اکنون طرح دارورسانی درب منزل بیماران خاص رایگان است.

۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴
کد خبر: 3493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =