«دیمن هرست» آثار هنری‌اش را سوزاند

«دیمن هرست» هنرمند بریتانیایی، آثار هنری‌اش به ارزش میلیون‌ها دلار را سوزاند.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین روز سه‌شنبه، دود از گالری «دیمن هرست» در لندن بیرون خارج می‌شد، چراکه ۱۰۰۰ عدد از نقاشی‌های مشهور نقطه‌ای این هنرمند در شعله‌های آتش سوختند. هزاران نقاشی دیگر نیز در ماه میلادی جاری به خاکستر تبدیل خواهند شد.

اما در آتش سوختن این نقاشی‌ها اتفاقی نبود. تمام فضای طبقه دوم گالری دو طبقه این هنرمند مملو از بوی سوختگی شده بود و چندین روزنامه‌نگار و دوربین، «هرست» ۵۷ ساله را حین در آتش‌ انداختن نقاشی‌هایش تماشا می‌کردند.

این مراسم که به طور زنده از اینستاگرام پخش می‌شد، بخشی از پروژه‌ای است که ۶ سال پیش با خلق ۱۰,۰۰۰ نقاشی نقطه‌ای منحصربفرد آغاز شده بود. این هنرمند بریتانیایی به جای فروش این نقاشی‌ها آن‌ها را انبار کرد و در عوض فرصت خرید NFT یکی از ۱۰,۰۰۰ نقاشی را برای مجموعه‌داران فراهم کرد.

او سپس به خریداران حق انتخاب داد. آن‌ها می‌توانستند توکن‌های دیجیتالی که خریداری کرده بودند را با نسخه‌های فیزیکی نقاشی‌ها معاوضه کنند یا اجازه دهند نقاشی اصلی سوزانده شود. خریداران ۴,۸۵۱ مورد از این نقاشی‌ها گزینه دوم را انتخاب کردند.

این نقاشی‌های اصلی که در سال ۲۰۱۶ خلق شده‌اند، همگی دارای امضا، شماره و عنوان منحصربفرد هستند. هیچ یک از دو نقاشی این مجموعه شبیه هم نیستند.

۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
کد خبر: 2953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =