طراحی بزرگ‌ترین پردیس نوآوری در دبی

منطقه فناوری شهری الجداف با هدف کاهش سطح کربن در زمینی به مساحت ۱۴۰ هزار متر مربع طراحی شده است.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین در سراسر جهان، پردیس‌های نوآوری به موضوعات و چالش‌های مختلف محیط‌های شهری می‌پردازند. در این راستا دبی یک ناحیه فناوری شهری جدید در کرانه رودخانه منطقه الجداف با هدف ایجاد بیش از چهار هزار شغل در زمینه فناوری‌های شهری، آموزش و استقبال از کارآفرینان با هدف ایجاد یک اکوسیستم فناوری شهری منحصربه‌فرد طراحی کرده است.

این منطقه شهری به دنبال ارائه راه‌حل‌هایی برای چالش‌های موجود در مواد غذایی، تولید انرژی، برداشت آب و مدیریت بدون زباله است. همچنین هدف آن توسعه شرایط زندگی عادلانه‌تر با ادغام فناوری‌ها در برنامه‌ریزی شهرها، پرداختن به چالش‌های زیست محیطی و تهدیدات تغییرات آب‌وهوایی است.

در ساخت بزرگ‌ترین منطقه فناوری شهری جهان، از رویکردهایی برای انتشار کمترین سطح کربن استفاده می‌شود و علاوه بر این که دبی را به عنوان یک مرکز شهری برای نوآوری و توانمندسازی یک اکوسیستم فناوری منحصربه‌فرد در امارات و سراسر جهان تبدیل می‌کند، به خانه کارآفرینان نیز تبدیل خواهد شد. در کنار آن به توسعه کسب و کارهای دیگر هم کمک می‌کند تا ردپای کربن خود را کاهش دهند.

بر طبق برنامه‌ریزی‌ها انتظار می‌رود هر کسب‌ و کار در منطقه در برنامه مشارکت کربن صفر ثبت‌نام کند که با افزایش آگاهی جمعی و بهینه‌سازی عملکرد عملیاتی با انتشار گازهای گلخانه‌ای مقابله کند. در طراحی ساختمان‌ها از راهبردهای غیرفعال و فعال برای کاهش تقاضای کلی انرژی ساختمان استفاده می‌شود. برای ارائه کارایی، ایمنی و امنیت شغلی، نور و دمای داخل به طور خودکار توسط حسگرهایی تنظیم می‌شوند و متغیرهایی مانند تعداد ساکنان در یک اتاق، زمان و آب و هوای بیرونی را کنترل می‌کنند.

طراحی بزرگ‌ترین پردیس نوآوری در دبی

فضاهای داخلی نیز دارای طراحی بیوفیلیک برای ارتقای رفاه و بهبود محیط اداری هستند. این ناحیه طیف گسترده‌ای از مناطق کاری انعطاف پذیر را فراهم می‌کند که همه آن‌ها سبز و عناصر طبیعی را به عنوان راهی اثبات شده برای افزایش خلاقیت، بهره‌وری و شادی کارکنان ادغام می‌کنند. فضاهای پراکنده با درختان و باغ‌های محوطه‌سازی شده نیز در طراحی منطقه دیده می‌شوند. موسسه یکپارچه فناوری شهری این سیستم مشترک را با ترویج رویدادهای شبکه، کنفرانس‌ها، کارگاه‌ها، سخنرانی‌ها و نمایشگاه‌ها افزایش می‌دهد. در مجموع، هدف موسسه فناوری شهری فراهم کردن حمایت لازم از نوآوران و کارآفرینان برای توسعه شهرهای زیست‌پذیر و انعطاف‌پذیر است.

منطقه جدید امکاناتی برای برگزاری کنفرانس‌ها، آموزش، تحقیقات، سمینارها، حمایت و کمک به کسب‌ و کار را برای ساکنین فراهم می‌کند.

۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
کد خبر: 2949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =