جشنواره سودای عشق به میزبانی قشم برگزار می‌شود

جشنواره سراسری تئاتر سودای عشق، اجراهای خود را به صورت رسمی از صبح روز دوشنبه ۱۸ مهرماه سال جاری در جزیره زیبای قشم با آیین افتتاحیه جشنواره استانی خوزستان در گلزار شهدای قشم و عطر افشانی مزار شهدا آغاز کرد.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین و به نقل از امور ارتباطات رسانه ای و روابط عمومی سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج (سودای عشق)، با آغاز جشنواره استانی خوزستان، این رخداد هنری وارد مرحله اجرایی استانی خود شد.

بنا به اعلام دبیر جشنواره، رضا گلستانی قشمی، جشنواره تئاتر استانی سودای عشق خوزستان که امسال در جزیره قشم برگزار می‌شود، صبح روز دوشنبه با حضور هنرمندان استان، دست اندرکاران برگزاری جشنواره و چند تن از مقامات اجرایی استان در گلزار شهدای قشم فعالیت خود را آغاز کرد.

همچنین شش نمایش خیابانی حاضر در بخش رقابتی جشنواره، در مدارس جزیره قشم اجرا شدند و یک نمایش نیز عصر روز دوشنبه در تالار آیینه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی روی صحنه رفت.
گلستانی خاطرنشان کرد: ۱۵ اثر صحنه‌ای و ۱۲ اثر خیابانی متقاضی حضور در جشنواره تئاتر سودای عشق استان خوزستان بودند که در نهایت با نظر گروه انتخاب، چهار اثر در بخش صحنه و ۶ اثر در بخش خیابانی برای رقابت استانی برگزیده شدند که تا ۲۱ مهرماه در دو بخش به رقابت می‌پردازند.
بر پایه این گزارش سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر «سودای عشق» که امسال پس از یک وقفه شش ساله به همت سازمان بسیج هنرمندان کشور و با دبیری سعید نجفیان برگزار می‌شود، به صورت رقابت‌های استانی در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی در ۳۲ استان (تهران بزرگ و استان تهران به همراه ۳۰ استان دیگر) شاهد حضور هنرمندان تئاتر کشور خواهد بود و برگزیدگان استان‌ها به مرحله نهایی جشنواره که آذر ماه امسال برگزار می‌شود راه پیدا می‌کنند.

همچنین با تصمیم شورای سیاستگذاری جشنواره، بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره سیزدهم «سودای عشق» به صورت سراسری و در قالب رقابتی خواهد بود.

۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
کد خبر: 2912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =