سرقت از بانک ملی به کجا رسید؟

رییس اداره ۱۷ پلیس آگاهی تهران بزرگ جزییاتی از دستگیری ۵ متهم جدید در ارتباط با پرونده سرقت بانک ملی ارائه کرد.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین روز گذشته ۱۲ مهرماه سردار حسین رحیمی رییس پلیس پایتخت در حاشیه طرح کاشف از دستگیری سه نفر متهم جدید مرتبط با پرونده سرقت بانک ملی خبرداد و اعلام کرد که هشت میلیارد از اموال مردم از آن‌ها توقیف شده است.

در همین رابطه رئیس اداره ۱۷ پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره جزییات دستگیری این پنج متهم گفت: باتوجه به اظهارات مالباختگان مشخص شد که تعدادی از اموال کماکان کشف نشده بود.

وی با بیان اینکه یکی از سارقان اصلی که هنوز در کشور ترکیه حضور دارد، ادامه داد: این فرد پس از سرقت مسافرتی ۲۴ساعته به فیروزکوه در شمال کشور داشته و دلیلی جز اینکه این فرد اموال را به انبار خود را منتقل کرده است، نداشتیم.

رییس اداره ۱۷ پلیس آگاهی تصریح کرد: با کمک منابع اطلاعاتی که پلیس با آن‌ها همکاری داشته، مشخص شد که مقداری از اموال سرقتی در اختیار یکی از دوستان و بستگان سارق است. این اموال سرقتی در چند مرحله دست به دست شده و نهایتا پنج نفر از مظنونین در دو شهرستان شمالی دستگیر شدند.

وی تاکید کرد: ماموران اداره ۱۷ به این شهرستان در شمال کشور اعزام شده و در جریان کشفیات آن‌ها تعداد ۹۶ سکه تمام و ۵۸۱ ربع سکه کشف شد که ارزش آن‌ها به هشت میلیارد تومان می‌رسید. همچنین یکی از این افراد اقدام به خرید آپارتمان به ارزش ریالی حدود یک میلیارد و نیم در شمال کشور کرده بود. یک خودروی النترا که با پول سکه و ارزها خریداری شده‌بود نیز از این افراد کشف شد.

رییس اداره ۱۷ پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: در خصوص سارقان تکلیف مشخص است و دو نفر دستگیر شده‌اند و دو نفر نیز در خارج از کشور هستند که هنوز به ایران مسترد نشده‌اند مابقی افراد کسانی هستند که در اموال سرقتی دخل و تصرف نموده‌اند افراد دیگری هم هستند که در حال پیگیری هستیم. پرونده سرقت بانک ملی کماکان مفتوح است و اقدامات با جدیت ادامه دارد.

روز دوشنبه ۱۶ خردادماه صندوق‌های امانات بانک ملی شعبه خیابان دانشگاه توسط تعدادی سارق سرقت شد، تعدادی از این افراد چند روز بعد در یک عملیات ویژه پلیسی توسط کارآگاهان پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند.

۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
کد خبر: 2802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =