هفتمین جشنواره فجر صنایع‌دستی و هنرهای سنتی به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود

مدیر کل دفتر آموزش و ترویج معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از برنامه‌ریزی برای برگزاری هفتمین جشنواره فجر صنایع‌دستی و هنرهای سنتی به‌صورت بین‌المللی خبر داد.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ویدا توحدی (مدیر کل دفتر آموزش و ترویج معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی) در حاشیه بازدید وزیر فرهنگ سوریه از مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران گفت: امسال پس از شش دوره برگزاری جشنواره فجر صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، به پیشنهاد وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصمیم گرفته شده، هفتمین دوره جشنواره به‌صورت بین‌المللی برگزار شود.

توحدی افزود: با توجه به رشته‌های مشترک صنایع‌دستی بین ایران و سوریه مثل سرامیک، ملیله و گلیم از وزیر فرهنگ سوریه برای حضور هنرمندان سوری در جشنواره فجر صنایع‌دستی دعوت به‌عمل آمد که با استقبال روبه‌رو شد.

او ادامه داد: در جلسات آتی شورای سیاست‌گذاری هفتمین جشنواره فجر صنایع‌دستی و هنرهای سنتی موضوع کشورهای هدف برای مشارکت در جشنواره مطرح و از طریق سفارتخانه‌ها و رایزنان فرهنگی اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیر کل دفتر آموزش و ترویج معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی تصریح کرد: اقدامات و مکاتبات لازم برای حضور هنرمندان دیگر کشورها از طریق شورای جهانی صنایع‌دستی در منطقه آسیا و اقیانوسیه در حال انجام است و امیدواریم شاهد جشنواره‌ای غنی و پربار باشیم.

۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
کد خبر: 2518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =