حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اکران مردمی "پسر دلفینی"

همزمان با روز ملی سینما، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه جمعی از معاونان و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی به اتفاق خانواده هایشان به تماشای فیلم انیمیشن «پسر دلفینی» در سینما آزادی نشستند.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین از اداره‌کل روابط‌عمومی سازمان سینمایی، محمدمهدی اسماعیلی پس از تماشای فیلم با اشاره به سیاست‌های جدید سازمان سینمایی در حوزه ساخت آثار فاخر سینمایی خانواده محور گفت: وزارت فرهنگ در دوره جدید به دنبال آن است که شرایطی ایجاد کند که اعضای خانواده با خیالی آسوده در سینماها حضور پیدا کنند و شور و اشتیاق با حضور خانواده‌ها به سالن‌های سینما باز گردد.

وی با توضیح اینکه سینمای ایران ظرفیت حضور در بازارهای منطقه و جهان را دارد، تصریح کرد: تبادلات فرهنگی و هنری با سایر کشورها به خصوص کشورهای منطقه مورد توجه دولت مردمی است و با تفاهم نامه‌هایی که در این زمینه به امضا می‌رسد می‌توان به بهبود اقتصاد هنر و رشد و اعتلای هر چه بیشتر سینمای ایران امیدوار بود.

رئیس شورای هنر کشور با بیان این که «پسر دلفینی» تمامی مولفه‌های سینمای موفق در تراز فرهنگ و هنر کشور را داراست، گفت: تکنیک بالا و شخصیت پردازی چنین آثاری، زمینه حضور و درخشش بین‌المللی آثار سینمایی کشور را فراهم می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در روز ملی سینما با اشاره به جایگاه سینما در فضای مجازی متنی را منتشرکرد و نوشت: امشب فرصتی شد تا خانوادگی به سینما برویم. سینما هم تاریخ ساز است هم آینده ساز .این البته مسولیت ما را بیشتر میکند و نباید حواشی ما را از متن غافل کند. من واقعا به اوضاع سینما امیدوارم. سینمای ایران حرفهای زیادی برای گفتن به دنیا دارد. حتما شاهد موفقیت های بیشتری خواهیم بود. از تمامی هنرمندان و اهالی سینما مخصوصا بزرگان و پیشکسوتان این حوزه و از همکارانم در سازمان سینمایی تشکر و قدردانی می کنم.

شایان ذکر است در این جلسه نمایش فیلم محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی، محمدحسین نیرومند مشاور هنری و سینمایی وزیر، سیدمحمد هاشمی معاون حقوقی، امور مجلس و استان، احمدوند معاون فرهنگی، علیرضا معاف معاون قران و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، مهدی رمضانی مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، سیدمهدی جوادی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، حبیب ایل بیگی معاون نظارت و ارزشیابی، مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، محمدرضا فرجی مدیرکل دفتر توسعه فناوی سینمایی و سمعی و بصری، مهدی نورعلیشاهی مدیر کل رابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،سیدمجید پوراحمدی مشاور وزیر فرهنگ و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر و جمعی از مدیران فرهنگی در کنار مردم و علاقمندان سینما، انیمیشن ۱۰۰ دقیقه ای پسر دلفینی را در سینما تماشا کردند.

۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹
کد خبر: 2478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =