«هوک» به جشنواره فیلم فجر می‌رسد

حسین ریگی فیلم جدید سینمایی خود با نام «هوک» را در سیستان و بلوچستان جلوی دوربین می‌برد.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین حسین ریگی کارگردان سینما که به تازگی پروانه ساخت فیلم سینمایی «هوک» را دریافت کرده است گفت: این فیلم سینمایی یک داستان اجتماعی را دنبال می‌کند و قرار است در سیستان و بلوچستان جلوی دوربین برود. «هوک» که روایتگر داستانی با نگاهی انسانی است، قرار است برای چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر آماده شود.

وی درباره ساخت فیلم در مناطقی خارج از تهران از جمله سیستان و بلوچستان توضیح داد: بی شک سینما تنها مخصوص تهران نیست که البته و متأسفانه مرکزیت سینمای ایران این روزها در تهران است که شاید یکی از مهمترین دلایلی که در این زمینه وجود دارد مسائل مالی و نیازهای اجتماعی است.

این کارگردان سینما تاکید کرد: برای تولید فیلم هرچقدر از تهران فاصله بگیریم و با اقلیم‌ها و شرایط مختلف فرهنگی و بومی آشنا شویم می‌توانیم به یک همگرایی بهتر چه در سینما و چه در جامعه برسیم. متأسفانه همیشه در سینما نسبت به سیستان و بلوچستان نگاه‌هایی چون فقر، قاچاق، مواد مخدر، اشرار و … وجود داشت و همین نگاه باعث شده تا مردم در شهرها و مناطق دیگر با واقعیت سیستان و بلوچستان آشنا نشوند. اگر بتوانیم به شرایطی برسیم که سینما در سراسر کشور گسترده شده و تولیدات سینمایی به اقلیم‌های مختلف ورود پیدا کند، بی شک به یک سینمای غنی‌تری دست پیدا خواهیم کرد.

وی توضیح داد: طی سال‌های اخیر، فیلم‌های سینمایی که تولید شده معمولاً در تهران ساخته شده است، درواقع مردم از طریق سینما بیشتر تهران را می‌بینند، این در حالی است که اگر سینمای ایران به سمت اقلیم‌ها و جوامع مختلف برود، آنها نیز احساس می‌کنند که نه تنها توسط سینما بلکه توسط مردم دیده شده‌اند.

ریگی گفت: نمایش رسم و رسوم، آداب، سنت‌ها، جغرافیا در فیلم‌هایی که خارج از تهران ساخته می‌شود بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد و مخاطب نیز از طریق سینما با چنین مواردی بیشتر آشنا می‌شود. در واقع فیلمساز می‌تواند با استفاده از فرهنگ و رسوم یک منطقه، حرف خود را بهتر به مخاطب منتقل کند.

وی درباره هزینه تولید فیلم‌های سینمایی در شهرهای دیگر غیر از تهران، توضیح داد: زمانی که یک فیلم قرار است خارج از تهران جلوی دوربین برود، به تنهایی نگرانی‌هایی را به همراه دارد چرا که با افزایش هزینه‌ها مواجه می‌شود، اما مسأله‌ای که وجود دارد این است که حضور در یک شهر یا استان غیر از تهران، باعث افزایش کار تیمی می‌شود.

کارگردان فیلم «لیپار» بیان کرد: با توجه به اینکه طی سال‌های گذشته اکثر فیلم‌های سینمایی که فروش خوبی در سینماها داشته در تهران فیلمبرداری شده، بسیاری از سینماگران بر این باور هستند که ممکن است فیلم‌هایی که در شهرستان‌ها ساخته می‌شود کمتر مورد استقبال مخاطب قرار گیرد. البته معتقدم اگر فیلمی خوب ساخته شود می‌تواند تماشاچی را به سینما کشاند.

۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۶
کد خبر: 2409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =