وارد کردن اتوبوس دسته دوم به ضرر تولید داخلی است

مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل گفت: جریان هایی به دنبال واردات ماشین های دست دوم به داخل هستند و این اصلاً به صلاح کشور و تولید داخل نیست.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین جواد توسلی مهر، در آئین رونمایی نخست واگذاری ناوگان حمل و نقل عمومی شهری، ماشین آلات و تجهیزات عمرانی و خدمات شهری با بیان اینکه از اراده دولت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور تشکر می‌کنم، افزود: پس از ۱۲ سال وقفه ناوگان حمل و نقل عمومی توسعه یافت و این به معنای حمایت از تولید داخل است.

وی ادامه داد: حمل و نقل عمومی یکی از مسائل مهم کلان کشور است و از ۱ میلیون خودروهای تولید شده ۴۰۰ هزار عدد از رده خارج شده است و از ناوگان مابقی نیز ۳۰۰ هزار خودرو فرسوده است.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل با بیان اینکه سالیانه ۹۵۰ میلیون لیتر سوخت اضافه صرف می‌شود، گفت: همین موضوع منجر به هدر ۶ و نیم میلیون دلار بود اما با تولید داخل و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی از هدر رفت این میزان پول می‌توان جلوگیری کرد.

توسلی مهر با اشاره به آلودگی هوا اظهار کرد: ۷۰ درصد آلودگی هوا متعلق به خودروهای شخصی است به دنبال تولید اتوبوس‌ها و مینی بوس های برقی هستیم و آمادگی تولید هزار دستگاه در سال وجود دارد.

وی گفت: جریان‌هایی به دنبال واردات ماشین‌های دست دوم به داخل هستند و این اصلاً به صلاح کشور و تولید داخل نیست زیرا همان خودروها نیز باید بازسازی شوند.

مدیر عامل ایران خودرو دیزل بیان کرد: در دهه ۸۰ تعداد زیادی از ناوگان حمل و نقل عمومی در شرکت ایران خودرو انجام شد و امروز نیز آماده تولید ناوگان حمل و نقل عمومی برای کشور هستیم.

۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
کد خبر: 2315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =