موزائیکی با تصویر دوازده خان هرکول در ترکیه کشف شد

کاوش باستان‌شناسی در یکی از شهرهای باستانی ترکیه به کشف موزائیک تاریخی عظیمی منجر شد که دوازده خان «هرکول» را به تصویر می‌کشد.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین و به نقل از انشنت اوریجینز، باستان‌شناسان موفق شده‌اند یک موزائیک عظیم ۱۶۴ متر مربعی را کشف کنند که کف بنایی در شهر باستانی ۲,۹۰۰ساله «سیدرا» واقع در ترکیه را پوشانده است.

این موزائیک که در یک حمام رومی باستانی قرار دارد، صحنه‌ای از دوازده‌خان «هرکول»(هراکلس) شخصیت اساطیری یونان را به تصویر کشیده است.

یک استاد دانشگاه و سرپرست کاوش های باستان‌شناسی در «سیدرا» در گفت و گو با خبرگزاری «آناتولی» کشف چنین موزائیکی که دوازده خان «هرکول» را به تصویر کشیده است را منحصربفرد عنوان کرد.

این موزائیک در ابتدا در سال ۲۰۱۹ کشف شده است، اما پروژه حفاری کردن آن از اواخر سال ۲۰۲۰ آغاز شد.

این موزائیک به طول ۲۱.۹۱ و عرض  ۷.۹ متر در قرن دوم میلادی ساخته شده است. گمان می‌رود این موزائیک یکی از بزرگترین موزائیک‌های تصویرگر «هرکول» باشد که تاکنون در ترکیه کشف شده است.

«هرکول» یکی از بزرگترین قهرمانان در بین اساطیر یونان باستان است. او به عنوان فرزند «زئوس» و «آلکمنه» شناخته می‌شود. «هرکول» پس از اینکه توسط نامادری‌اش «هرا» به جنون مبتلا می‌شود، همسرش «مگارا» را به قتل می‌رساند.

او در تلاش برای جبران اشتباهاتش به پیشنهاد پیشگوی معبد آپولو نزد «ائوروستئوس» پادشاه «تیرنس» رفت و به مدت ۱۲ سال به نقاط مختلف جهان سفر کرد تا ۱۲ وظیفه‌ای که «ائوروستئوس» برای او مشخص کرده بود را انجام بدهد.

۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
کد خبر: 1707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =